La verdad?!

10 februari 2015 - Puerto Iguazú, Argentinië

Na een goede twee weken onderweg te zijn, ondervinden we stilaan enkele kwalen verbonden aan het reizen waar verder niemand over spreekt. De stap uit het vliegtuig in Buenos Aires stond gelijk aan het binnentreden van een wereld waarin we 24 uur per dag zouden zweten en de slaap niet zouden vatten vanwege de overweldigende hitte. Een wereld waarin onze darmen op hol zouden slaan waarbij we enkel kunnen gaan wanneer er geen toilet voorhanden is en diezelfde darmen steevast weigeren wanneer we eindelijk een toilet vinden, zo proper dat we de lucht kunnen proeven. Een wereld waarin prijzen zouden worden bepaald aan de hand van je "kennis" van het Spaans (of je gezicht?) en je als toerist continu voor de gek gehouden wordt. Een wereld waarin diezelfde "kennis" van het Spaans zouden leiden tot foute busverbindingen, ongewilde bestellingen en verwachtingen die niet worden ingelost. Een wereld waarin onze Europese huid niet zou bestand zijn tegen de scherpe Argentijnse zon waardoor we na een dagje smeren er toch nog uitkomen als rijpe tomaten. En dan spreken we nog niet over een wereld met een dergelijk ingewikkeld monetair systeem dat ons voortdurend met de handen in het haar laat zitten.

Gelukkig is de kommer en kwel slechts een zeer kleine fractie van de overweldigende reiservaringen en verdwijnt die kommer en kwel volledig naar de achtergrond wanneer we genieten van al het moois wat Argentinia ons te bieden heeft. Zo bevinden we ons in natuur waarvan we dachten dat die enkel gephotoshopt kon zijn. We zien dieren waar de zoo van Antwerpen nog nooit over heeft gehoord. Inspirerende medereizigers brengen ons tot boeiende inzichten en where-to-go-nexts. En ook de lokale bevolking haalt het onderste uit de kan om ons de tijd van ons leven te geven. Momenteel genieten we van het prachtige Iguazu, zeer zeker een van de mooiste plekjes op deze aarde (look it up guys!). Morgenochtend ondernemen we een zeer lange tocht (n.v.d.r. houd rekening met een goede 27 uur) naar Salta; op naar het volgende avontuur!

Ciao ciao

1. Mama:
    10 februari 2015
    lijkt me het een en het ander, geniet ervan en maak maar veel fotos xxxx
  2. Bonneke:
    10 februari 2015
    Van avonturen gesproken !?! Dat is het wel ! Maar pijn en smart worden gelukkig vergeten als de pracht jullie overdonderen . Blijf in gezonheid genieten en dikke knufkus !Tot volgende reportage !xxx
  3. Elfje:
    11 februari 2015
    altijd zo mooi en zo inspirerend geschreven! ik verlang al naar het volgende verhaal! love
  4. Natacha:
    11 februari 2015
    Lieve iedereen, hoe geweldig dat jullie onze blog lezen en reacties schrijven! Dan weten we weer waarom we het doen :) xxxx
  5. Jens:
    11 februari 2015
    Klinkt gezellig! Maar wat ik me echt afvraag is of Jef zich ook verbrand heeft? Deze adonis met goudbruine huid is, voor zover ik weet, geadopteerd en is stiekem een Argentijn. Ik heb zo mijn bedenkingen...
  6. Tante Chris:
    11 februari 2015
    Wie is de auteur van dit spannende verhaal? Ben benieuwd naar meer. Dikke kus
  7. Tante Lizet en nonke Jaak:
    Geniet ervan !!!
  8. Maarten:
    11 februari 2015
    De boeiende schrijver NaJeMa, m.a.w. de verhalen worden geschreven, persklaar gemaakt en uiteindelijk gepubliceerd door ons drieën!
  9. Bonneke:
    Sterke verhalende avonturiers ! Haha ! Geniet maar xxx
  10. Linda:
    14 februari 2015
    Ik kijk al uit naar het volgende verhaal.
    Nog een mooie tijd daar . Groetjes
  11. Alex:
    16 februari 2015
    De groetjes van nonkel en meter
    nog een mooie tijd daar. We genieten van jullie mooie foto's en geweldige reisverhalen.
  12. Bonneke:
    20 februari 2015
    Hallo avonturiers , je verhalenbundel loopt over ! Laat ons meegenieten !!! Welke belevenissen en waar zijn jullie nu ? Dikke kussen van Bonneke en Peter xxx
  13. Toon:
    20 februari 2015
    Leest alsof jullie onvergetelijke dagen beleven. Prachtig. Vergeet ook niet genieten van de uitstekende Argentijnse wijn (Malbeq-druif)!
  14. Tante Lizet en nonke Jaak:
    20 februari 2015
    We laten onze verbeelding spreken en beleven alles met je mee!
    De uitstekende wijn past zeker met het Argentijns rundsvlees of ...ben je vegetariër ?
    Groetjes